Les XXI Jornades Esportives d’APASA han reunit enguany 180 persones ateses en els diferents serveis de l’entitat en una jornada plena d’activitat, convivència i esport adaptat. Aquesta iniciativa, ja consolidada dins el calendari de l’associació, té com a objectiu fomentar la participació, els hàbits saludables i la inclusió a través de l’esport i el lleure.
Durant aquesta edició, els participants han pogut gaudir d’una àmplia varietat d’activitats esportives i lúdiques, entre les quals destaquen el futbol, el bàsquet, la vela adaptada, zumba, twirling, aquagym i floorball. A més, també s’han organitzat activitats d’animació i lleure, jocs tradicionals, tallers psicomotrius i sessions de ball de saló.
Les jornades han estat marcades per un gran ambient d’entusiasme i participació activa, posant en valor la importància de l’esport com a eina d’inclusió social i desenvolupament personal.
Des d’APASA s’ha volgut destacar i agrair especialment la implicació dels nombrosos col·laboradors que han fet possible aquesta nova edició de les jornades. Tant des de l’administració i organismes oficials, com de clubs i entitats esportives, així com empreses col·laboradores, el suport rebut ha estat fonamental per poder desenvolupar totes les activitats programades i continuar promovent iniciatives inclusives i participatives.
Com també és habitual en aquestes jornades, enguany s’ha comptat amb la participació del voluntariat de la Fundació “la Caixa”, així com d’altres persones voluntàries que s’han prestat a col·laborar de manera desinteressada en aquesta edició, contribuint amb la seva implicació i suport al bon desenvolupament de totes les activitats.
Com ja és habitual des de fa alguns anys, enguany també s’ha comptat amb la col·laboració i el suport de l’alumnat del Cicle Mitjà d’APESID de l’IES Montsià, que ha participat activament en el desenvolupament de les diferents activitats i en l’acompanyament dels participants durant la jornada.
A més, per primera vegada en aquesta XXI edició, s’ha incorporat la participació de l’alumnat del Cicle Superior d’Animació Socioesportiva de l’IES de Tecnificació, que ha col·laborat activament en l’organització i dinamització de l’activitat de futbol, contribuint així a l’èxit de la jornada.
Divendres, coincidint amb l’últim dia d’aquesta setmana dedicada a l’esport, es va signar un conveni de col·laboració amb aquest centre educatiu amb l’objectiu de portar a terme conjuntament projectes esportius basats en valors inclusius, fomentant la participació, la igualtat d’oportunitats i el treball en xarxa entre les dues entitats.
La cloenda de les jornades es va celebrar l’últim dia amb una gran festa final de la qual van poder gaudir totes les persones participants dels diferents serveis de l’entitat, així com també les seves famílies, que van assistir a aquest acte de celebració i convivència, posant el punt final a una setmana plena d’esport, inclusió i emocions compartides.

















